суботу, 6 червня 2015 р.

Коли у місті зацвітає липа...

Коли у місті зацвітає липа – в селі  цвіте бузина і  саме час збирати суниці.
Запах бузини і суниць  в сосновому лісі – мої найприємніші літні спогади.
В Літинському повіті бузину вважають чортівським зіллям, колись баба Надя розповідала мені, що чорти на ній колихаються, поки в церкві правиться. Через ці забобони в Лисогірці її не дуже шанують, ще в мої студентські роки бузину вирубували нещадно, і не просто рубали, а перед тим ходили до знаючої баби радитись, як то краще зробити. Репутація у бузини була вкрай зіпсована, не тільки чорти на ній колихаються, а й взагалі краще не мати з нею справи, навіть рубати не варто. Але як тоді її позбутись? Бо росте вона у нас всюди, дай тільки їй волю – одразу кущ.
Я махнула рукою на народні перекази,  люблю цвіт бузини у чаї, і ягоди – у варенні. І навіть одного року робила настоянку, правда, випити ту настоянку мені не судилось, бо завагітніла.

Зараз у нас в садку пахне скошеним сіном, і бузиною, і суниці під яблунями, і Йона – нашпорошила вушка, ховайтесь, миші і птахи. І Мефодя з сусідськими дітьми грається у сіні. І я щаслива.

Немає коментарів:

Дописати коментар